ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα στις έννοιες και τις θεμελιώδεις αρχές της επιστήμης της φυσιολογίας και της λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού.
Σκοπός και στόχος του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τις φυσιολογικές λειτουργίες και τους ομοιοστατικούς μηχανισμούς του ανθρώπινου οργανισμού κατά συστήματα, τους γενικούς κανόνες που διέπουν την πολύπλευρη και πολύπλοκη λειτουργική αλληλεξάρτησή τους, τις φυσιολογικές παραμέτρους λειτουργίας τους και τις ενδεχόμενες φυσιολογικές αποκλίσεις σε επίπεδο κυττάρου, ιστού, οργάνου και λειτουργικού συστήματος.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζει και να περιγράφει τις φυσιολογικές λειτουργίες και τους μηχανισμούς αλληλορρύθμισης του ανθρώπινου οργανισμού και να οριοθετεί τις ενδεχόμενες αποκλίσεις σε επίπεδο μορίων, κυττάρων, ιστών, οργάνων και συστημάτων
- αναλύει την φυσιολογική λειτουργία ενός ιστού ή οργάνου και των επιμέρους βιολογικών συστημάτων σε σχέση με την υποστήριξη όλου του οργανισμού, ώστε να μπορεί να αντιλαμβάνεται την εκτροπή από το φυσιολογικό και την σημειολογία- συμπτωματολογία που προκύπτει λόγω αυτής της διαταραχής
- κατανοεί τη φύση των διαταραχών της λειτουργίας που παρατηρούνται στις διάφορες νόσους αλλά και να συνθέτει νέους τρόπους και μεθόδους προστασίας και διατήρησης της καλής λειτουργίας τους
- εξοικειωθεί με την επιστημονική ορολογία-ονοματολογία της επιστήμης της φυσιολογίας του ανθρώπου, ώστε να την κατανοήσει και να την χρησιμοποιεί με ακρίβεια και επιστημονικότητα στην άσκηση του επαγγέλματός του
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη Εργασία
- Ομαδική Εργασία
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Βασικές αρχές λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού. Ομοιόσταση.
- Κύτταρο και ιστοί. Απόπτωση. Μεμβρανική μεταφορά, Ηλεκτρικά δυναμικά.
- Νερό, Ηλεκτρολύτες, Οξεοβασική Ισορροπία.
- Αιμοποιητικό.
- Λεμφικό σύστημα. Ανοσία.
- Καρδιά και Κυκλοφορία.
- Αναπνευστικό σύστημα. Ύπνος.
- Ουροποιητικό σύστημα.
- Νευρικό σύστημα. Αισθήσεις-Αισθητήρια.
- Μυϊκό σύστημα-Μύες-Μυϊκός ιστός.
- Ορμόνες. Ενδοκρινείς αδένες-Ενδοκρινικό σύστημα.
- Πεπτικό (Γαστρεντερικό) σύστημα.
- Μεταβολισμός. Θερμορρύθμιση.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Γραπτή/Προφορική τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Χανιώτης, Φ. & Χανιώτης, Δ. 2009. Φυσιολογία. Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα
- Mulroney, S. & Myers, A. 2010. Netter’s βασικές αρχές φυσιολογίας του ανθρώπου. Broken Hill Publ. Ltd
- Schmidt, R.F. 2010. Συνοπτική φυσιολογία του ανθρώπου. Broken Hill Publ. Ltd
- Costanzo L.S. 2012. Φυσιολογία. Εκδόσεις Λαγός, Αθήνα
- Πλέσσας, Σ. 2010. Φυσιολογία του ανθρώπου. Εκδόσεις Ε. Πλέσσα, Αθήνα.
- Blaustein, M., Kao, J., Matteson, D. 2011. Κυτταρική Φυσιολογία. Επιστημονικές Εκδόσεις Παρισιάνου, Αθήνα
- Boron, W., Boulpeap, E. 2006. Ιατρική Φυσιολογία. Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα
- Guyton, A. 2004. Φυσιολογία του ανθρώπου. Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα