ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Το μάθημα αποτελεί μια εμπεριστατωμένη εισαγωγή στις έννοιες και τις θεμελιώδεις αρχές της μεθοδολογίας της έρευνας στο χώρο της υγείας. Η εμβάθυνση στις θεμελιώδεις έννοιες που διέπουν την ερευνητική διαδικασία στο χώρο της δημόσιας υγείας αλλά και στην ειδική μεθοδολογία που χρησιμοποιείται, γίνεται στο πλαίσιο του μαθήματος της επιδημιολογίας.
Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εκπαίδευση των φοιτητών στις βασικές αρχές και τεχνική σύνταξη μιας επιστημονικής εργασίας, εστιάζοντας τόσο σε ουσιαστικά όσο και σε τυπικά (πληκτρολόγηση και καλαισθητική εμφάνιση). Παρέχονται βασικές γνώσεις σχετικά με την ηθική που διέπει τη συγγραφή της επιστημονικής εργασίας, τα χαρακτηριστικά των βασικών τύπων επιστημονικών εργασιών (ανασκόπηση, συστηματική ανάλυση, ερευνητική εργασία, μετα-ανάλυση), ενώ αναπτύσσονται δεξιότητες που απαιτούνται, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε όλα τα στάδια εκπόνησης μιας επιστημονικής εργασίας.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια που έχει τη δεξιότητα και θα είναι προετοιμασμένος κατάλληλα και σε θέση να ανταποκριθεί άμεσα και αποτελεσματικά στις ακαδημαϊκές αναφορές του προγράμματος σπουδών (αξιολόγηση μέσω εργασιών), αλλά και θα εκπαιδευτεί στην ορθή και εμπεριστατωμένη καταγραφή. . τους έργου του. Τέλος, ο/η φοιτητής/τρια θα είναι ικανός/η να συντάξει μια επιστημονική εργασία στο πλαίσιο των απαιτήσεων του προγράμματος σπουδών και επιπλέον έχει καθοριστική σημασία στην άσκηση αρμοδιοτήτων των αποφοίτων του Τμήματος στο πλαίσιο της Δημόσιας και της Κοινοτικής υγείας.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφορίες, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
- Προαγωγή της ψυχικής σκέψης, δημιουργικής και επαγωγικής
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Σαφής καθορισμός του σκοπού και των επιμέρους στόχων
- Αναζήτηση έγκυρης σχετικής πληροφόρησης από αρμόδιους φορείς, οργανισμούς
- Αναζήτηση κατάλληλης βιβλιογραφίας μέσω κλασσικών ή ηλεκτρονικών δεδομένων δομών (βάσεις, βιβλιοθήκες)
- Αξιολόγηση διαφόρων πηγών/μέσων
- Διαμόρφωση δομής κειμένου
- Συγγραφή και επιμέλεια κειμένου
- Καταγραφή ευρημάτων
- Σχολιασμός ευρημάτων
- Σωστή χρήση παραπομπών
- Βιβλιογραφική καταγραφή
- Πληκτρολόγηση και καλαισθητικά ζητήματα
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
- Γραπτή τελική εξέταση (20%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης απάντησης
- Προσχέδια εργασίας και ασκήσεις στο πλαίσιο του σεμιναρίου (10%)
- Γραπτή εργασία (70%)
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Μπουρλιάσκος, Β.Ι.Γ. 2010. Πως γράφεται μια επιστημονική εργασία. Διόνικος
- Ζαφειρόπουλος, Κ. 2015. Πως γίνεται μία επιστημονική εργασία. Κριτική
- Bell, J. 2007. Πώς να συντάξετε μια επιστημονική εργασία. Μεταίχμιο
- Greetham, B. 2009. Πώς να γράψετε την προπτυχιακή σας διατριβή. Πάλγκρειβ Μακμίλαν
- Weyers, J. & McMillan, K. 2011. Πώς να γράψετε διατριβές και αναφορές έργων. Peasron Educated Limited