11 Φεβ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ ΠΑΡΑΝΟΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΣΚΟΠΗΣ ΑΝΗΣΥΧΙΑΣ
Σε απάντηση του ερωτήματος της Προέδρου του Π.Σ.Ε.Υ κ. Γκρόζου (παρατίθεται το σχετικό ερώτημα) :
Αγαπητή κα Γκρόζου,
Σχετικά με το ερώτημα σας και κατανοώντας ως ένα βαθμό την σύγχυση που έχει προκληθεί σε όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ακαδημαϊκές διαδικασίες και πρακτικές θέλω να είμαι απολύτως σαφής ότι η αναδιάρθρωση των υφιστάμενων Τ.Μ. του Τμήματος ΟΥΔΕΜΙΑ αλλαγή επιφέρει στις υφιστάμενες Κατευθύνσεις του.
Για τους γνωρίζοντες, η χρήση των όρων ῾Τομέας Μαθημάτων῾ και ῾Κατεύθυνση῾ είναι απολύτως σαφής και κυρίως απολύτως διακριτή. Στο πλαίσιο αυτό, σκοπός της ίδρυσης ενός Τ.Μ. και της μετονομασίας των 2 ήδη υφισταμένων είναι η ουσιαστική αναβάθμιση στην οργάνωση και ποιότητα του παραγόμενου έργου των 2 υφιστάμενων Κατευθύνσεων του Τμήματος.
Η λανθασμένη -και παραπλανητική, επιτρέψτε μου να θεωρώ- ταύτιση των Κατευθύνσεων με τους Τ.Μ. δεν είναι ορθή δεδομένου ότι:
α) οι Τ.Μ. έχουν ως σκοπό την εσωτερική ακαδημαϊκή οργάνωση και λειτουργία των Τμημάτων. Ενδεικτικό του γεγονότος είναι άλλωστε ότι οι Τ.Μ. μαθημάτων του Τμήματος δεν εμφανίζονται στα πτυχία των αποφοίτων του – σε αυτά εμφανίζονται αποκλειστικά οι Κατευθύνσεις Σπουδών οι οποίες και συνδέονται με επαγγελματικά προσόντα.
β) η λανθασμένη και παραπλανητική ταύτιση των Κατευθύνσεων με τους Τ.Μ. έχει ως συνέπεια το ακαδημαϊκό παράδοξο τα μαθήματα των τριών κοινών εξαμήνων να παραμένουν ανένταχτα με σοβαρές οργανωτικές, λειτουργικές και ουσιαστικές συνέπειες – το πρόβλημα επιλύθηκε με την πρόσφατη αναδιοργάνωση των Τ.Μ.
γ) αν μελετήσει κανείς προσεκτικά τα ΠΠΣ των Κατευθύνσεων του Τμήματος είναι περισσότερο από προφανές ότι στην εκπαίδευση των φοιτητών του Τμήματος και των Κατευθύνσεων του συμβάλλουν περισσότεροι τού ενός Τ.Μ. (επιστημονικών πεδίων).
Κρίνω σκόπιμο όλα τα μέρη να διατηρούν μια συνετή και κυρίως ενημερωμένη προσέγγιση και στάση στα γεγονότα. Κάθε άλλη προσέγγιση εξυπηρετεί άλλου είδους σκοπιμότητες και δεν μπορεί παρά να είναι ύποπτη και ως εκ τούτου καταδικαστέα.
Με φιλικούς χαιρετισμούς,
Αρετή Λάγιου
Καθηγήτρια Επιδημιολογίας, Πρόληψης Νοσημάτων, Δημόσιας Υγείας
Πρόεδρος Τμήματος Δημόσιας & Κοινοτικής Υγείας
Σχολή Δημόσιας Υγείας
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Ερώτημα της Προέδρου του Π.Σ.Ε.Υ κ. Γκρόζου:
Αξιότιμη κα Λάγιου,
Πρόεδρος Π.Σ.Ε.Υ