Καθηγητές Μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Το μάθημα αποσκοπεί στην παροχή βασικών γνώσεων της παιδαγωγικής προκειμένου οι φοιτητές να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες του νεογνού, του βρέφους, του παιδιού & του εφήβου καθώς και την παθολογία των ηλικιών αυτών.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
- έχει μια σωστή αντίληψη της αντιμετώπισης των κυριότερων και συχνότερων παιδιατρικών προβλημάτων
- εφαρμόζει τις αποκτηθείσες θεωρητικές γνώσεις και να συμβουλεύει καταλλήλως τους γονείς, κατά την εξέταση των καθηκόντων του/της στην κοινότητα
- αναγνωρίζει και να εκτιμά επείγουσες καταστάσεις/ατυχήματα/δηλητηριάσεις της παιδικής ηλικίας
- παρέχει υπηρεσίες υγείας σε παιδιά και έφηβους στο πλαίσιο των δομών ΠΦΥ.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφορίες, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Ορισμοί: τελειόμηνο, πρόωρο, ελλειποβαρές βρέφος, νεογνική περίοδος, βρεφική περίοδος, περιγεννητική περίοδος, βρεφική θνησιμότητα.
- Εξέταση νεογνού, κύηση υψηλού κινδύνου, ίκτερος
- Κυριότερες συγγενείς ανωμαλίες
- Λοιμώξεις νεογνού, συγγενείς λοιμώξεις
- Νεογνό διαβητικής μητέρας
- Αύξηση – Διάπλαση, Εκατοστιαία θέση
- Ψυχοκινητική Εξέλιξη
- Διατροφή βρέφους
- Διαταραχές συμπεριφοράς
- Κακοποίηση
- Οικογενειακός προγραμματισμός
- Ατυχήματα –Δηλητηριάσεις
- Εμβόλια, γενετική, λοιμώδη νοσήματα
- Νοσήματα κυκλοφορικού, πεπτικού, αναπνευστικού, ουροποιητικού, ενδοκρινών αδένων, δέρματος, αίματος, κολλαγόνου, νευρικού συστήματος, όγκοι παιδικής ηλικίας
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις ανάπτυξη
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
- Επίλυση προβλήματος
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Αντωνιάδης Σ. (2005) Παιδιατρική, Εκδόσεις ο ίδιος μέσω οίκου Π. Πασχαλίδη, Αθήνα.
- LissauerT., ClaydenG. (2016) Σύγχρονη παιδιατρική. έκδ 4η.BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
- Candy David, Davies Graham E., Ross Euan. (2002) Κλινική παιδιατρική και υγεία παιδιού, εκδόσεις Παρισιάνος, Αθήνα
- Rudolf M., Levene M. (2008) Επίτομη κλινική παιδιατρική, έκδοση 2η, εκδόσεις Παρισιάνος, Αθήνα.
- Χρυσανθόπουλος Χ. (2011) Παιδιατρική και εφηβική πρωτοβάθμια φροντίδα, εκδόσεις Χαβαλές – Χατζησυμεών, Θεσσαλονίκη.
- Κανακούδη – Τσακαλίδου Φ., Κατζός Γ., Παπαχρήστου Φ., Δρόσου – Αγακίδου Β. (2014) Βασική παιδιατρική, έκδοση 3η, εκδόσεις University Studio Press, Αθήνα
- Nelson. (2007) Text book of Pediatrics, εκδόσεις Ζεβελεκάκης, Αθήνα.
- Κώσταλος Χ. (2005) Νεογέννητο Υψηλού Κινδύνου, εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα.
- Μαλακά – Ζαφειρίου Κ, Κατζός Γ. (2003) Παιδιατρική, έκδοση 2η, εκδόσεις University Studio Press, Αθήνα.
- Κώσταλος Χ. (2001) Σύγχρονη Νεογνολογία, εκδόσεις Κωνσταντάρα, Αθήνα.
- Ματσανιώτης Ν. Καρπάθιος Θ. (1997-2003) Παιδιατρική, εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα.
- Ματσανιώτης Ν. (1972) Παιδιατρική, εκδόσεις Παρισιάνος, Αθήνα.
- Ετήσιες Θεραπευτικές Ενημερώσεις Α’ Παιδιατρικής Κλινικής Παν/μίου Αθηνών από 2000 έως σήμερα. Περιλαμβάνονται στο Δελτίο Α’ Παιδ/κής Κλινικής Παν/μίου Αθηνών. Εκδίδεται ανά 3μηνο από την Α’ Παιδιατρική Κλινική Παν/μίου Αθηνών στο Νοσοκομείο Παίδων