Στρατηγική και πολιτική υπηρεσιών ΠΦΥ

Κωδικός Μαθήματος:

ΚΥ-805Α

Εξάμηνο:

Η΄ Εξάμηνο ΚΥ

Κατηγορία:

ΜΕ

Ώρες:

Μονάδες ECTS:

4


 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Το μάθημα έχει σκοπό να παρέχει γνώσεις στους φοιτητές σχετικά με την στρατηγική και πολική των υπηρεσιών ΠΦΥ. Περιγράφει και αναλύει την οργανωτική δομή των δομών ΠΦΥ. Επίσης, αναλύεται η διαδικασία ανάπτυξης στρατηγικών και πολιτικών αυτών των υπηρεσιών και περιγράφεται η εφαρμογή τους σε επιχειρησιακό επίπεδο. Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στο να παρέχει στους φοιτητές τις απαραίτητες γνώσεις που θα τους βοηθήσουν να συμμετέχουν στην ανάπτυξη στρατηγικών και πολιτικών των υπηρεσιών ΠΦΥ.

 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια είναι σε θέση να:

  • γνωρίζει τις βασικές έννοιες που αφορούν στην στρατηγική και πολιτική των υπηρεσιών ΠΦΥ
  • αναλύει και να γνωρίζει τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των υπηρεσιών ΠΦΥ
  • αναγνωρίζει το ρόλο και τη σημασία της στρατηγικής διοίκησης και της διοίκησης ανθρώπινων πόρων σε μονάδες παροχής υπηρεσιών υγείας,
  • ορίζει τις βασικές έννοιες και λειτουργίες της στρατηγικής διοίκησης υπηρεσιών ΠΦΥ
  • να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί τις τεχνικές και τα μοντέλα για ανάπτυξη στρατηγικών και πολιτικών υπηρεσιών ΠΦΥ
  • να γνωρίζει τους ρόλους και τις αρμοδιότητες των εμπλεκομένων στην ανάπτυξη στρατηγικών και πολιτικών υπηρεσιών ΠΦΥ
  • να συμμετέχει στον σχεδιασμό αποτελεσματικών και σύγχρονων υπηρεσιών ΠΦΥ

 

 

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Βασικές έννοιες για την στρατηγική και πολιτική υπηρεσιών ΠΦΥ
  • Οργάνωση και λειτουργία υπηρεσιών ΠΦΥ
  • Βασικές αρχές οργάνωσης και διοίκησης υπηρεσιών υγείας
  • Αρχές στρατηγικής διοίκησης και προγραμματισμού
  • Τεχνικές και εργαλεία ανάπτυξης στρατηγικών και πολιτικών υπηρεσιών ΠΦΥ
  • Τεχνικές και μοντέλα λήψης αποφάσεων
  • Αξιολόγηση και καθορισμός στρατηγικής και στρατηγικών στόχων
  • Σύγχρονες τάσεις στην στρατηγική και πολιτική υπηρεσιών ΠΦΥ

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης

 

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Μανιαδάκης Ν., Σουλιώτης Κ., Γιαλαμά Φ. Στρατηγική Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
  • Δ. Μπουραντάς. Μάνατζμεντ. Εκδόσεις Μπένου 2002.
  • K. Τζωρτζάκης και Αμ Τζωρτζάκη. Οργάνωση και διοίκηση. Εκδόσεις Rosili, 2007
  • Λαζαρίδης Θ. and Δρυμπέτας Ε., Εταιρική διακυβέρνηση Διεθνής Πρακτική & Ελληνική Εμπειρία. 2011, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις “σοφία”.
  • Βαξεβανίδου Μ, Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. 2011, Αθήνα: Αθ.Σταμούλης.
  • J. Kotter και D Cohen. Η καρδιά της αλλαγής. Interbooks. Αθήνα2002.
  • CR McConnesll. The effective health care supervisor. Jones and Bartlett Publishers. 2007
  • N. Borkwski. Organiasational behavior, theory and desigh in health care. Jones and Bartlett Publishers. Massachusetts 2009.
  • S. Shortel and A. Kalunzy. Health care management. Organization desighn and behavior. Thomson, NY 2006.Schermerhorn. Management. John Wiley and Sons, 2008.
  • N. Goodwin, R. Gruen nad V Illes. Managing Health Services. Open University Press. McGrow Hill Education. 2006.
  • R Griffin. Management. Houghton Mifflin Company, Boston, 2008.
  • G Moseley. Managing health care business strategy. Jones and Bartlett Publishers. Massachusetts 2008.
  • A Zuckerman. Health care strategic planning. Health Administration Press. Chicago.2005. chapter
  • S. Swayne, W Duncan and P Ginter. Strategic management of health care organizations. Blackwell Publishing 2006.
  • L. Berry and K. Seltman Management Lessons from Mayo Clinic: Inside One of the Worlds Most Admired Organizations. McGraw Hill Internarional 2008
  • Porter and Teisberg. Redefining health care. Hurvard Business School, Boston, 2006.
  • S ten Have, W ten Have and F. Stevens. Key Management Models. Prentice Hall. Pearson Education Publishers. Kent 2003