ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τις κατηγορίες, τις ιδιότητες, την απειλή για τη δημόσια υγιεινή και τις συνέπειες στον άνθρωπο των επικίνδυνων και τοξικών αποβλήτων και υλικών, καθώς και τις βασικές μεθόδους διαχείρισης, επεξεργασίας και αποθήκευσής τους.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα έχουν τις απαραίτητες δεξιότητες ώστε:
- Να γνωρίζουν τις κυριότερες κατηγορίες επικίνδυνων και τοξικών αποβλήτων, τις οδούς έκθεσης του ανθρώπινου οργανισμού και τις ιδιότητες αυτών σχετικά με τις επιδράσεις τους στην ανθρώπινη υγεία και στο περιβάλλον.
- Να προτείνουν, να ελέγχουν και να αξιολογούν τεχνολογίες επεξεργασίας των τοξικών και επικίνδυνων αποβλήτων, καθώς και τις μεθόδους διαχείρισής τους.
Γενικές Ικανότητες
- Σχεδιασμός έργων και διαχείριση έργων επεξεργασίας και διάθεσης των τοξικών και επικίνδυνων αποβλήτων
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον μέσω της ορθής διαχείρισης τοξικών και επικίνδυνων αποβλήτων
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών σε θέματα προστασίας της υγείας από τοξικά και επικίνδυνα απόβλητα
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Ιδιότητες, συνέπειες στην υγεία
- Χαρακτηρισμός και κατηγορίες τοξικών και επικίνδυνων ουσιών και αποβλήτων
- Τοξικά και επικίνδυνα υλικά και απόβλητα
- Άλλες περιπτώσεις τοξικών και επικίνδυνων υλικών όπως οικιακά, νοσοκομειακά, γεωργικά, συνήθους χρήσης κ.λπ.
- Βαρέα μέταλλα στο περιβάλλον και οι επιδράσεις τους στον άνθρωπο λόγω της μακροχρόνιας παρουσίας τους στους αποδέκτες
- Ραδιενεργά υλικά
- Διοξίνες, πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες, πολυχλωριωμένα, διφαινύλια κλπ, πηγές εκπομπής, ιδιότητες, οδοί έκθεσης και η επικινδυνότητά τους για τη δημόσια υγιεινή
- Διασπορά τοξικών ουσιών, οδοί έκθεσης του ανθρώπου, συνέπειες, ανάλυση επικινδυνότητας
- Διασπορά πετρελαιοειδών στο περιβάλλον. Συνέπειες και αντιμετώπιση πετρελαιοκηλίδων
- Μέθοδοι επεξεργασίας (θερμικές, χημικές, φυσικές, βιολογικές, σταθεροποίηση)
- Θεσμικό πλαίσιο
- Μεταφορά επικίνδυνων υλικών
- Ταξινόμηση και αξιολόγηση χημικών ουσιών επικίνδυνων για τη Δημόσια Υγεία
- Συστήματα αναγνώρισης επικίνδυνων υλικών
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αξιολόγηση στην Ελληνική Γλώσσα.
Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις κρίσης.
Οι φοιτητές, όταν τους δίδονται τα θέματα, ενημερώνονται για τον τρόπο αξιολόγησης κάθε ομάδας θεμάτων, ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας τους. Στην αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η πληρότητα της απάντησης, η σαφήνεια, ο βαθμός κριτικής σκέψης του σπουδαστή και η γλωσσική επάρκεια.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Γκέκας Β.Χ., Κατσιβέλα Ε.Σ., Φραντζεσκάκη Ν.Ε. Τεχνολογίες επεξεργασίας τοξικών και επικίνδυνων απόβλητων. Εκδόσεις Τζιόλα, 2002
- Schnepp R., Gantt P. Επικίνδυνα Υλικά. Εκδόσεις Παρίκου. 1999
- Γιδαράκος Ε. Επικίνδυνα απόβλητα-Διαχείριση και επεξεργασία. Εκδόσεις Ζυγός, 2005
- Παναγιωτακόπουλος Δ.Χ. Βιώσιμη διαχείριση αστικών στερεών αποβλήτων. Εκδόσεις Ζυγός, 2002
- Tchobanoglous G., Kreith F. Εγχειρίδιο διαχείρισης στερεών αποβλήτων. Εκδόσεις Τζιόλα, 2010
- LaGrega M.D., Buckingham P.L., Evans J.C. Hazardous Waste Management. 2nd edition, Waneland Press, Inc, 2001
- VanGuilder C. Introduction to Hazardous Waste Management. Mercury Learning & Information, 2012
- Que Hee S.S. Hazardous Waste Analysis. Government Institutes Inc.,U.S., 1999
- Spellman F.R. Transportation of Hazardous Materials Post-9/11. Government Institutes Inc.,U.S., 2007
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Waste Management
- Journal of Hazardous Materials
- Journal of Hazardous, Toxic, and Radioactive Waste
- Hazardous Waste Management
- International Journal of Environment and Waste Management
- Archives of Environmental Contamination and Toxicology