ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αναγνωρίζουν, να ερμηνεύουν και να εφαρμόζουν το ισχύον θεσμικό πλαίσιο στη εφαρμογή των συστημάτων διαχείρισης στις επιχειρήσεις τροφίμων και να κατανοήσουν τις βασικές αρχές διαχείρισης και να αναγνωρίζουν τις απαιτήσεις των προτύπων.
Το μάθημα ολοκληρώνει τις πληροφορίες και τις δεξιότητες των φοιτητών, ώστε να συνθέτουν ένα σχέδιο συστήματος για τη διαχείριση της ασφάλειας και της ποιότητας των τροφίμων σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα έχει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να:
- προσδιορίζει το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη διασφάλιση ποιότητας των τροφίμων και να το ερμηνεύει
- περιγράφει και να ερμηνεύει και να διαφοροποιεί τις απαιτήσεις των διαφόρων προτύπων
- συνθέτει απαιτήσεις για την ασφάλεια των τροφίμων
- εφαρμόζει τις απαιτήσεις των προτύπων στις επιχειρήσεις τροφίμων
- να επιθεωρεί και να αξιολογεί την εφαρμογή των συστημάτων και να προτείνει διορθωτικές ενέργειες.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Θεωρητικό μέρος μαθήματος
- Το θεσμικό πλαίσιο της διασφάλισης υγιεινής και ποιότητας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Ο γενικός νόμος των τροφίμων και οι υγειονομικοί κανονισμοί
- Το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας κατά το Πρότυπο ISO 9001:2008 (Διάλεξη 1η)
- Το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας κατά το Πρότυπο ISO 9001:2008 (Διάλεξη 2η)
- Διαχείριση της ασφάλειας των τροφίμων
- Το σύστημα HACCP
- Ανάλυση απαιτήσεων του προτύπου ISO 22000:2005
- Ανάλυση απαιτήσεων του προτύπου ISO 22000:2005
- Συγκριτική παρουσίαση προτύπων.
- Επιθεώρηση Συστημάτων
- Επιθεώρηση Συστημάτων
- Πιστοποίηση συστημάτων
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Η αξιολόγηση γίνεται στην Ελληνική γλώσσα
Θεωρητικό μέρος μαθήματος
Γραπτή τελική εξέταση (100%) στα Ελληνικά που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (50%)
- Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (20%)
- Επίλυση Προβλημάτων (30%)
Εργαστηριακό μέρος μαθήματος
Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Ανάπτυξη θεμάτων
- Επίλυση ασκήσεων
- Αυτοτελής μελέτη (40%)
Η συμμετοχή στην τελική αξιολόγηση, της τελικής γραπτής εξέτασης και των ενδιαμέσων αξιολογήσεων, γίνονται γνωστά στο φοιτητή από την αρχή του εξαμήνου.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Αμβροσιάδης, Ι. 2005. Εφαρμογή και Έλεγχος του συστήματος HACCP, Εκδόσεις Σύγχρονη Παιδεία, Θεσσαλονίκη.
- Τάκης, Α. 2009. Η ασφάλεια των τροφίμων στο ευρωπαϊκό δίκαιο. Σάκκουλας Εκδόσεις Α.Ε., Θεσσαλονίκη.
- Surak, J.G. & Wilson, S. 2007. The certified HACCP auditor handbook. ASQ Quality Press, Milwaukee, Wisconsin.
- Russell, J.P. (Ed). 2005. The ASQ Auditing Handbook, 3rd ed. ASQ Quality Press, Milwaukee, Wisconsin.