ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Το μάθημα βασίζεται στην Επιχειρησιακή Επικοινωνία και επιδιώκει να διασαφηνίσει στους φοιτητές τους τρόπους με τους οποίους ένας εργαζόμενος, ένα στέλεχος ή μια επιχείρηση ή οργανισμός μπορεί να επικοινωνήσει με το κοινό, σε διαπροσωπικό ή μαζικό επίπεδο, προκειμένου να επιτύχει τους επαγγελματικούς του σκοπούς.
Η ύλη του μαθήματος έχει ως στόχο να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν οι φοιτητές με την ανθρώπινη-κοινωνική επικοινωνία. Επίσης επιδιώκει να μάθουν οι φοιτητές τρόπους και τεχνικές με τους οποίους τα στελέχη ενός οργανισμού επικοινωνούν αποτελεσματικότερα και επιλύουν προβλήματα στο πλαίσιο της λειτουργίας ενός οργανισμού.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα έχουν τις απαραίτητες δεξιότητες ώστε να:
- γνωρίζουν και να κατανοούν τις έννοιες της ανθρώπινης-κοινωνικής και επιχειρησιακής επικοινωνίας
- διακρίνουν τα χαρακτηριστικά των μέσων επικοινωνίας, καθώς και τα κριτήρια επιλογής τους, και να είναι σε θέση να αξιολογούν ποια από αυτά θα χρησιμοποιούνται από τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους ανάλογα με την περίσταση
- κατανοούν τη σημασία της στρατηγικής σκέψης της επικοινωνίας για την επιτυχία ενός οργανισμού και να αναπτύσσουν ένα στρατηγικό σχέδιο επικοινωνίας
- διακρίνουν τις βασικές μορφές της επικοινωνίας και τα χαρακτηριστικά τους (διαπροσωπική-μαζική, άμεση-έμμεση, λεκτική-μη λεκτική, εξωτερική-εσωτερική, τυπική-άτυπη) και να αξιολογούν σε ποιες περιπτώσεις και με ποιους τρόπους θα πρέπει να εφαρμόζονται από μια επιχείρηση ή έναν εργαζόμενο
- αντιλαμβάνονται τους τρόπους αντιμετώπισης μιας επικοινωνιακής κρίσης ή διαφόρων εσωτερικών αντιπαραθέσεων σε έναν οργανισμό και να κρίνουν με ποιους τρόπους θα τις επιλύσουν
Γενικές Ικανότητες
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Προσδιορισμός εννοιών της επικοινωνίας και της επιχειρησιακής επικοινωνίας,
- Η διαδικασία της επικοινωνίας
- Τα μέσα διαπροσωπικής και μαζικής επικοινωνίας
- Ο στρατηγικός σχεδιασμός επικοινωνίας
- Οι μορφές επιχειρησιακής επικοινωνίας
- Τα προβλήματα στην επιχειρησιακή επικοινωνία και οι τρόποι αντιμετώπισής τους
- Η διαχείριση κρίσεων διαπραγμάτευση
- Η διαχείριση εσωτερικών αντιπαραθέσεων
- Διαχείριση κρίσεων Δημόσιας Υγείας και επικοινωνία
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Η αξιολόγηση γίνεται στην Ελληνική γλώσσα.
Γραπτή τελική εξέταση (100%) στα Ελληνικά που περιλαμβάνει:
- Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης
- Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων
- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Κοτζαϊβάζογλου, Ι & Δ. Πασχαλούδης. 2002. Οργανωσιακή Επικοινωνία, Η Επικοινωνία για Επιχειρήσεις και Οργανισμούς. Πατάκης.
- Μπόγκα-Καρτέρη, Κ. 2005. Επικοινωνία ανθρώπινη, επιχειρησιακή. University Studio Press, Θεσσαλονίκη
- Argenti, P.A. 2006. Corporate Communication. 3rd edition. Boston, Massachussets: McGrawHill.
- Boveé, C.L. & Thill, J.V. 2010. Business communication today. 10th Edition. Saddle River, NJ: Prentice Hall International Inc.
- Himstreet, W.C., Baty, W.M., Lehman, C., Autrey, E. 2003. Επιχειρησιακές επικοινωνίες (Μετ.: Γ. Μπασουράκος, Ν. Σαρρής). Έλλην.
- Guffey, M.E. & Loewy, D. 2010 Business Communication: Process and Product. 7th Edition. South-Western College Pub.
- Κόντης, Θ. 1992. Επιχειρησιακές επικοινωνίες. Σύγχρονη Εκδοτική.
- Locker, K. & Kaczmarek, S. 2010. Business Communication: Building Critical Skills. McGraw Hill.
- Φαναριώτης, Π. 2010. Επιχειρησιακή επικοινωνία: εισαγωγή στη θεωρία και τεχνική της σύγχρονης επιχειρησιακής επικοινωνίας. Σταμούλης
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Journal of Communication
- European Journal of Communication
- Mass Communication and Society
- Corporate Communications: An International Journal
- Corporate Reputation Review
- International Journal of Media Management
- Journal of Communication Management
- Journal of Contingencies and Crisis Management
- Journal of Change Management