ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Η διπλωματική εργασία δίνει την ευκαιρία στο φοιτητή να χρησιμοποιήσει γνώσεις τις οποίες απέκτησε κατά τη διάρκεια των σπουδών του.
Ταυτόχρονα του δίδεται η δυνατότητα για περαιτέρω αναζήτηση σε κάποιο από τα θέματα που πιθανόν να αποτελέσουν μελλοντικά αντικείμενο των επαγγελματικών του υποχρεώσεων και υπευθυνοτήτων.
Απώτερος στόχος της διαδικασίας αυτής είναι η απόκτηση εμπειρίας στον τρόπο διερεύνησης οποιουδήποτε προβλήματος Δημόσιας Υγείας προκύψει κατά την άσκηση του επαγγέλματός τους.
Ειδικότερα, η εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας έχει τους παρακάτω ακαδημαϊκούς και επαγγελματικούς στόχους:
- Την απόκτηση γνώσης και δεξιοτήτων για τον τρόπο προσέγγισης και διερεύνησης προβλημάτων που θα αναδυθούν κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας. Η συνειδητοποίηση ότι η νέα και τεκμηριωμένη γνώση είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση κάθε προβλήματος και η ενίσχυση της ικανότητας τους για τους τρόπους αναζήτησης και απόκτησης αυτής, αποτελούν βασικές επιδιώξεις της εκπόνησης της πτυχιακής.
- Την εκπαίδευση στην αναζήτηση, περιγραφή και ανάλυση προβλημάτων Δημόσιας Υγείας και στη διατύπωση προτάσεων.
- Την ανάπτυξη της ικανότητας προσδιορισμού του ρόλου και του τρόπου εμπλοκής του Υγιεινολόγου σε επίπεδο Δημόσιας Υγείας.
- Την ανάπτυξη ικανοτήτων στην κριτική θεώρηση της βιβλιογραφίας επί συγκεκριμένου θέματος.
- Την ανάπτυξη της συνεργατικότητας μεταξύ των φοιτητών, όταν η πτυχιακή εκπονείται από δυο άτομα, καθώς και με επαγγελματίες και φορείς από τους οποίους θα αντλήσουν πληροφορίες για ην εκπόνησή της.
- Την εκπαίδευση του φοιτητή στη διατύπωση επιστημονικής σκέψης και στη συγγραφή μιας μελέτης.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η διπλωματική εργασία μπορεί να είναι:
- Βιβλιογραφική-ανασκοπική κριτική θεώρηση της βιβλιογραφίας επί ενός συγκεκριμένου θέματος. Εκπονείται από ένα φοιτητή
- Συνδυασμός βιβλιογραφικής και ερευνητικής αναζήτησης. Υπάρχει η δυνατότητα να γίνει από ένα ή δύο φοιτητές.
Κριτήρια αξιολόγησης Πτυχιακών Εργασιών
Τα σημεία τα οποία αξιολογεί η εξεταστική επιτροπή είναι:
- ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ: η σαφήνεια με την οποία διατυπώνονται η προβληματική του θέματος, η επιλογή και η χρήση της κατάλληλης μεθοδολογίας, ο τρόπος αναζήτησης στοιχείων
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΛΗΣ: η εσωτερική διάρθρωση της πτυχιακής και η συνάφεια με το θέμα που διαπραγματεύεται, η ύπαρξη ισορροπίας στην κατανομή μεταξύ των επιμέρους κεφαλαίων, η συνοχή στην ανάπτυξη του θέματος
- ΟΡΘΟΤΗΤΑ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΕ: η παρουσίαση και κριτική ανάλυση των αποτελεσμάτων και η διατύπωση συμπερασμάτων σε σχέση με την προβληματική του θέματος
- ΓΛΩΣΣΑ: η ορθότητα χρήσης επιστημονικών όρων-εννοιών, το ύφος και η ροή του πεζού λόγου
- ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: ο βαθμός και η ορθότητα αξιοποίησης της βιβλιογραφίας, ορθότητα αναγραφής βιβλιογραφικών αναφορών
- ΕΜΦΑΝΙΣΗ: η εμφάνιση της πτυχιακής
- ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: το επίπεδο συνεργασίας με τον επιβλέποντα εκπαιδευτικό
- ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: η προφορική υποστήριξη της πτυχιακής εργασίας.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Η αξιολόγηση γίνεται στην Ελληνική γλώσσα.
Ο φοιτητής συμπληρώνει βιβλίο πρακτικής άσκησης και συντάσσει συγκεντρωτική έκθεση στο τέλος της πρακτικής άσκησης. Η έκθεση αυτή αξιολογείται. Στον τελικό βαθμό συνυπολογίζεται η βαθμολογία που έχει θέση ο επόπτης από τον φορέα απασχόλησης και ο επόπτης εκπαιδευτικός.