ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Το μάθημα έχει σκοπό να εισάγει τους φοιτητές στα βασικά στοιχεία της ψηφιακής υγείας και των εξελίξεών της. Αναλύει την συμβολή των νέων τεχνολογιών στην υγεία του ατόμου και πως η ψηφιακή υγεία μπορεί να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας καθώς και να προάγει την υγεία της κονότητας. Η ύλη του μαθήματος σκοπεύει να παρέχει γνώσεις στους φοιτητές σχετικά με την ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών υγείας παρέχοντας παραδείγματα και εφαρμογές τόσο στην Ελλάδα όσο και Διεθνώς. Το μάθημα δίνει την ευκαιρία στους φοιτητές να ανακαλύψουν τη χρήση νέων τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών, όπως το διαδίκτυο και τα κινητά τηλέφωνα, για την προαγωγή της υγείας και την παροχή υπηρεσιών υγείας.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
- γνωρίσει τις βασικά στοιχεία και χαρακτηριστικά της ψηφιακής υγείας
- κατανοήσει τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις της ψηφιακής υγείας
- γνωρίζει τις διαφορετικές εφαρμογές ψηφιακής υγείας, καθώς και να αναγνωρίζει τους παράγοντες και τα εμπόδια για την εφαρμογή τους
- γνωρίζει τις προϋποθέσεις ανάπτυξης ηλεκτρονικών υπηρεσιών υγείας και να γνωρίζει το περιεχόμενό τους
- συμμετέχει στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και εφαρμογή υπηρεσιών ψηφιακής υγείας
- σύγχρονες τάσεις, παραδείγματα και εφαρμογές
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Βασικές έννοιες
- Στρατηγικές και πλαίσια ηλεκτρονικής υγείας
- Ηλεκτρονικές υπηρεσίες και κινητές συσκευές
- Υπηρεσίες Τηλεϊατρικής – Κινητές υπηρεσίες υγείας
- Τηλε-εκπαίδευση
- Σχεδιασμός υπηρεσιών ηλεκτρονικής υγείας
- Εξατομικευμένες υπηρεσίες υγείας
- Τεχνολογικές τάσεις στην υγεία
- Εισαγωγή στις Στατιστικές Έρευνες με χρήση Η/Υ.
- Διαδικτυακά Ερωτηματολόγια – Συλλογή Δεδομένων
- Εφαρμογές στο πλαίσιο της προαγωγής υγείας
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις ανάπτυξης
- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Αποστολάκης, Ι., Βαρλάμης, Η. (2016). Πληροφοριακά Συστήματα Υγείας. Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Υγείας Παπαζήσης, Γ’ Έκδοση, Αθήνα.
- Καστανιά, Ν.Α., Ferrer-Roca, Ο. (Επιμ.) (2009). Εγχειρίδιο Τηλεϊατρικής. Παπαζήσης, Αθήνα.
- Αποστολάκης, Ι., Λουκής, Ε., Χάλαρης, Ι. (2008). Ηλεκτρονική Δημόσια Διοίκηση. Παπαζήσης, Αθήνα.
- Αποστολάκης, Ι. (Επιμ.) (2011). Συνεργατικό Διαδίκτυο και Κοινωνία. Παπαζήσης, Αθήνα.
- Αποστολάκης, Ι., Βαρλάμης, Η., Παπαδοπούλου, Α. (2008). Ηλεκτρονικές Κοινότητες Μάθησης. Παπαζήσης, Αθήνα.
- Chryssanthou, A., Apostolakis, I., Varlamis, I. (2011). Certification and Security in Health-Related Web Applications: Concepts and Solutions. IGI Global, Hershey, New York.
- Αθανασοπούλου Χ., ΣακελλάρηΕ., Valimäki M. (2016). Ηλεκτρονική υγεία και εργοθεραπευτική παρέμβαση σε άτομα με ψυχικές διαταραχές. Στο: Η συμβολή της εργοθεραπείας στην ψυχιατρική θεραπευτική. Επιμ. Παπαδημητρίου Γ.Ν., Σκαλτσή Π., Τσίπρα Ι., Χαριτάκη Α., Τσινιά Ν., Εκδόσεις Παρισιάνου.
- Athanasopoulou C., Sakellari E. (2016). ‘Schizophrenia’ on Twitter: Content Analysis of Greek Language Tweets.Studies in Health Technology and Informatics, 226:271-274.
- Athanasopoulou C., Sakellari E. (2015). Facebook and Health Information: Content Analysis of Groups Related to Schizophrenia. Studies in Health Technology and Informatics, 213: 255-258.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Telemedicine and e-Health
- Journal of Medical Internet Research
- Informatics for Health and Social Care