ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Το μάθημα αποσκοπεί στο να γνωρίσουν οι φοιτητές/τριες πώς διεξάγεται η έρευνα και οι διαφορετικοί μέθοδοι αναζήτησης εργασίας. Tαυτόχρονα το μάθημα παραπέμπει τους φοιτητές στο να εξερευνήσουν και να εμβαθύνουν στο επαγγελματικό προφίλ του Υγιεινολόγου ΠΕ και μέσα από αυτό να ανακαλύψουν την δικιά τους θέση και προοπτική στην αγορά εργασίας. Αξία έχει και η αναφορά σε εναλλακτικές επαγγελματικές κατευθύνσεις μέσω του πτυχίου.
Οι στόχοι αυτού του μαθήματος είναι:
- Να δώσει κατευθύνσεις και εργαλεία για τη διεξαγωγή έρευνας επαγγελματικού προσανατολισμού.
- Να εξηγήσει αναλυτικά όλες τις σύγχρονες τάσεις και προοπτικές του επαγγέλματος.
- Να συνδράμει στη δημιουργία της κατάλληλης εμπειρίας ώστε οι φοιτητές να είναι σε θέση να διακρίνουν και επιλέγουν ανάμεσα σε εναλλακτικές επαγγελματικές προοπτικές την καταλληλότερη για το άτομό τους.
- Να λειτουργήσει διευκρινιστικά για την αποφυγή παρανοήσεων, που συχνά υπάρχουν, σχετικά με τεχνικές που αφορούν μεθόδους και τεχνικές αναζήτησης εργασίας.
Το μάθημα στοχεύει:
- να βοηθήσει τους φοιτητές στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές τους,
- να τους στηρίξει, επίσης, στην προσπάθεια για μια πορεία δια βίου ανάπτυξης και, ειδικότερα, για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής (Life skills).
- να τους βοηθήσει να αναπτύξουν τον εαυτό τους και τις δεξιότητές τους πολύπλευρα, να συσχετίσουν τις επιθυμίες τους με την πραγματικότητα, να οργανώσουν τις προσπάθειές τους και να σχεδιάσουν το μέλλον τους διεκδικώντας το δικό τους χώρο στο κοινωνικό γίγνεσθαι
Γενικές Ικανότητες
Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:
- Να καθορίζουν και να γνωρίζουν από πού θα ζητήσουν βοήθεια και καθοδήγηση οσον αφορά τον επαγγελματικό τομέα.
- Να αναλύουν την αγορά εργασίας και να θέτουν ερωτήματα για ποιες είναι οι εναλλακτικές δυνατότητες, ποιοι οι περιορισμοί, ποια η κατάσταση σε σχέση με τον ανταγωνισμό,
- Να γνωρίζουν σε σημαντικό βαθμό εναλλακτικές τεχνικές διεισδυσης στην αγορά εργασίας,
- Το αντικείμενο εργασίας (π.χ. παραγωγή προϊόντος, παροχή υπηρεσίας)
- Τις συνθήκες εργασίας (χώροι-εξοπλισμός, χρόνοι, αμοιβές, συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας, περιβαλλοντικές επιπτώσεις, διαπροσωπικές σχέσεις)
- Τα επαγγελματικά χαρακτηριστικά του προσωπικού (γνώσεις, δεξιότητες, τυπικά προσόντα, σπουδές)
- Τις προοπτικές διάφορων θέσεων εργασίας (οικονομικά και στατιστικά στοιχεία – ιδιαίτερα της περιοχής του σχολείου, τεχνολογική εξέλιξη).
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ
- Σύγχρονες Τεχνικές Αναζήτησης Εργασίας
- Η κρυφή αγορά εργασίας
- Οργάνωση δικτύου κοινωνικών γνωριμιών
- Απευθείας προσέγγιση εργοδοτών
- Γραφείο Διασύνδεσης
- Άλλα Γραφεία Στήριξης Απασχόλησης
- Άλλες μέθοδοι αναζήτησης εργασίας
- Εννοια σημασία και πρακτικη της πληροφόρησης
- Προσωπικά ενδιαφέροντα
- Παραδοσιακές Τεχνικές Αναζήτησης Εργασίας
- Απάντηση σε αγγελίες
- Τυφλή αποστολή βιογραφικών
- Συμπλήρωση αιτήσεων
- Διαγωνισμοί δημοσίου
- Επαγγελματική ηθική
- Ειδικό μέρος
- Πληροφορίες για το επάγγελμα Υγιεινολόγου
- Χαρακτηριστικά επαγγέλματος Υγιεινολόγου
- Αναζήτηση και επιλογή ανθρώπινου δυναμικού
- Tεστ Προσωπικότητας
- Tεστ Επαγγελματικών Ενδιαφερόντων
- Διαχείριση Καριέρας
- Αναζήτηση Μεταπτυχιακών και Υποβολή Αιτήσεων
- Αναζήτηση Υποτροφιών και Υποβολή Αιτήσεων
- Διεθνής καρριέρα
- Επιλογή Μεταπτυχιακού Προγράμματος
- Αξιολόγηση Βιογραφικού Σημειώματος
- Το τεστ Προσωπικότητας, Profiler
- Το τεστ Ενδιαφερόντων, Horizon
- Το τεστ Εργασιακών Αξιών και Κινήτρων, Motivator
- Τεστ Ικανοτήτων, Verbal και Numerical Reasoning
- Πλάνο ενεργειών με Εναλλακτικές Καριέρες
- Επαγγελματικός αναπροσανατολισμός
- Ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης
- Σύνδεσή πτυχίου με την αγορά εργασίας
- Εναλλακτικές καριέρες και διέξοδοι εργασίας του Υγιεινολογου ΠΕ
- Τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων Υγιεινολογων ΠΕ
- Τι μας επηρεάζει οταν διαλέγουμε επάγγελμα
- Τεχνικές κατακτησης ποσόντων και στοχων μεσω του πτυχιου Υγιεινολόγου
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Η αξιολόγηση γίνεται στην Ελληνική γλώσσα
Η αξιολόγηση του θεωρητικού μέρους γίνεται με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου, η οποία περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης και ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
Για την επιτυχή παρακολούθηση του θεωρητικού μέρους ο βαθμός της εξέτασης θα πρέπει να είναι τουλάχιστον πέντε (5,0).
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Reardon, R. & Peterson, G. 2018, Career development and planning: A comprehensive approach
- Niles, S.G. & Harris-Bowlbey J.E. 2018. Career development Interventions. 5th Edition.
- Κατσανέβας, Θ. 2009. Χρυσός κανόνας για επιλογές σταδιοδρομίας-Σύγχρονος επαγγελματικός προσανατολισμός